Generalforsamling 2023

22-03-2023

Deltagere

Karin, Morten, Kirstine (forkvinde), Marie, Trine, Steen, Merete P, Carsten (Ny), Dorthe, Merete H., Karsten (Hø) & Ditte

Referent: Trine

Formandens beretning

Meget udramatisk år, dyrene har haft det godt, vejret har været godt, der har være mange glade gæster. Det er et imponerende engagement fra både Kasten og Merete –hurra for dem! Tak til alle. Der var tørke i starten af året, som var lidt problematisk, da vi brugte mere hø – og derfor kunne lageret ikke holde helt til i år. Men vi klarede det. Så derfor har Karsten bestilt hø fra naturpleje lauget. Lammene blev slagtet senere på året, og var således (nok) lidt større (Men kødet blev ikke vejet). Vi fik nyt mellemhegn og havde lidt problemer med strømmen, da et jordkabel var klippet over.

Regnskab og Budget

Der er over 15.000 kr. på bundlinjen. Note der mangler 61 kr. i regnskabet, som kasser ikke kan redegøre for. Bemærkninger til budgetforslag:

• Slagteregningen hæves til 7500 kr i budget
  • Kontingent sættes til 1200 kr
  • Vegetarmedlem sættes til 600 kr. (50%, da de ikke aftager kød)
  • Opstaldning sættes op til 8000 kr. og 600 kr. til julekurv

Valg

Bestyrelsen genvælges. Består fortsat af Kirstine som er forkvinde, Morten som er Kasser, Dorthe som er næstforkvinde.

Nyt fra Mosens venner

En ny forening, der blev stiftet i 2021. De skal fungere som et netværk for naturaktiviteter i og omkring mosen, så der er en netværksdag i april (Merethe sender en invitation ud). Det er bl.a. denne gruppe der står for at arrangere mosetræf. Og Alex Heick (formand for Bispebjerg Lokaludvalg) har netop udgivet en rapport om mosens tilstand (Merethe sender den ud).

Evt.

PFAS – mon det kan være et problem her? Nok ikke! Skal Kommunen tage jordprøver? Ditte undersøger sagen.

Alle rettigheder forbeholdes.
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang